top of page
חיפוש

ביקור חטוף בעמק הסיליקון

עודכן: 10 בספט׳ 2020

אני מאד אוהבת את מאיה ערד. קניתי את ספרה החדש ללא היסוס. אפילו לא הייתי זקוקה לשכנוע. אני פשוט אוהבת את סגנון הכתיבה שלה, את נושאי הכתיבה ואת העובדה שלעיתים קרובות הם נכתבים על רקע שונה משלנו, בארה״ב, וזה תמיד נעים וקוסם לי לבקר רגע בסטארבקס או באיזה קמפוס אוניברסיטאי באמריקה…

הספר הזה, שבו שלושה סיפורים ארוכים, התאים לי במיוחד לקריאה במהלך חופשת הפסח, כשהילדים בסביבה. זה קצר, זה לא סבוך מדיי, לא צריך לזכור שלל דמויות או דיטיילס חשובים שמשפיעים על השתלשלות העניינים.

אבל כשהתחלתי לקרוא את הסיפור הראשון, חשבתי לעצמי באכזבה שלא אמליץ על הספר. הוא היה קצת פוליטי מדיי עבורי, די ארכאי ומעט כבד. הפואנטה שבו עשתה קצת קוועץ׳ בלב, עם איזו אנחת השלמה שאלו הם החיים ואין מה לעשות… הדור הצעיר חזק, דעתן ודוחק את הדור הותיק יותר הצידה. כואב, מצער, לא הוגן אבל זו דרכו של עולם… איך לומר? די הוקל לי כשהסיפור הסתיים.

אבל הסיפור השני כבר כבש אותי בסערה, כדרכה של ערד. קראתי בו בשקיקה והצטערתי כשנגמר. יכולתי ממש לראות בעיני רוחי את חיי המשפחה הצעירה הזו, שחיה בקליפורניה ויכולתי להזדהות עם מרים, האמא המבוגרת שבאה לבקר את בנה וכלתה, רק כדי לראות את נכדה. יכולתי להבין את תחושותיה, להרגיש את מה שעובר עליה, ולספוג את החיים של יורם ומיה בגולה, עם הציפיות והתקוות שהיו וקרסו, ההמשכיות של החיים, לצד האכזבה, והיחסים שנפגעו מכך.

הסיפור השלישי והאחרון חיבר אותי כאם, לדילמה ההורית הנצחית באשר לסמארטפונים של ילדינו כיום. מדהים עד כמה החיים שלנו היום “מעורבבי סמארטפון”, כלומר מי שאין לו – כביכול לא קיים, ושוב עולה ההתלבטות הקשה – האם לאפשר לילדים גישה חופשית ולחשוף אותם לכל האפליקציות והצ׳אטים והקבוצות ברשת או לנסות למדר כדי להגן ולשמור עליהם. ושוב ניתנה הצצה לרשעותם של ילדים או בני הנוער זה כלפי זה, וניתנה הצצה להתערבות ההורית ולרצון העז ״לסדר״ עבור הילדים, שיהיו מקובלים ועטופים חברתית ועד כמה רחוק אנחנו מסוגלים ללכת עם זה… מעניין ממש!

גם בספר הזה, שלושת הסיפורים מתרחשים בארה״ב, באווירה דומה לזו המתרחשת אצלנו, אך בכל זאת שונה ויש בכך איזה רענון וחידוש. לעיתים הרגשתי כאילו אני עצמי בביקור בארה״ב, עד כדי כך נשאבתי לאווירה, במיוחד בשני הסיפורים האחרונים.

כמו תמיד אצל מאיה ערד, הקריאה הזו הייתה כייפית. הספר הזה עזר לי לצלוח בהנאה מיוחדת את חופשת הפסח כמו גם חופשה זוגית חלומית, ואחר כך את ימי המנוחה לאחר בדיקת מי שפיר. אז מבחינתי, זהו ספר ניצחון, שהשיג את כל יעדיו! 🙂

3 צפיות0 תגובות

Commenti


hello-revival-2_NRQBcggnU-unsplash.jpg
%D7%9B%D7%AA%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%A2-%D
מריחה-צבע-yurehz-דנה-דלתות.png
ellieelien-MpOw8c_wPio-unsplash.jpg
alyssa-strohmann-tnpr-hPOta0-unsplash.jp
bottom of page