top of page
חיפוש

חמש המלצות צפוניות (ומתכון)

בסוכות, החלטנו לחזק את תיירות הפנים ונסענו לכנרת.

בעקרון, זו הייתה חופשה של ״בטן גב״. בלי תוכניות ובלי כוונות מיוחדות, מלבד לנוח, לאכול טוב (מרכיב מהותי בחבורה שלנו…), ולהיות יחד.

אז לא היו קאייקים בכנרת, וגם לא נסיעה מאובקת בריינג׳רים. לא בננות ולא שום אקסטרים מסוג אחר.

ובכל זאת, ומכיוון ששאלתן והתעניינתן באינסטגרם, הנה 5 המלצות צפוניות, על דברים שבכל זאת היו בחופשה שלנו ועשו לי כייף.

1) קידס קלאב זה החיים! מלונות שיש בהם מועדון ילדים - זה סידור נהדר ותעסוקה נפלאה לילדים. אנדי (בן 4) ונלי (בת 8.5) בילו שם שעות, מה שהיה משחרר וכייפי עבורנו, בלי להתאמץ. הם עשו יצירות, פגשו משחקים שאין להם בבית, חזרו עם מסיכות לפנים, עם קעקועים, התחפשו והיו גם משחקי מחשב וגיימינג שעניינו גם את הגדולים יותר שבחבורה. בקיצור, פטנט מושלם לחופשה מאוזנת, מכל הבחינות!




2) הצילום גרוע, אבל מספיק טוב בשביל להבין את הקונספט. במלון גומא שבכנרת, במרפסת המקורה שבחוץ, יש תקרת אהילי קש כל כך יפה! מלא אהילים, מסוגים שונים, כולם מקש. העושר הזה, והרפטטיביות של "רק אהילי קש", יוצרת קסם גדול. ואפשר, אגב, לאמץ את הרעיון לא רק באהילי קש, אלא גם בצמחיה, בסוגי ואזות לפרחים, בפרחים עצמם (מעט סוגים שחוזרים על עצמם, למשל), במסגרות לתמונות ועוד.

זה פשוט מהמם בעיניי.


3) כשהחלטנו לנדוד לחיפה בחופשה המתגלגלת שלנו, מיד הזמנתי לנו מקום ב״ממבו מילאנו״. מסעדה איטלקית טובה כל כך בשדרות מוריה 127, שאכלנו בה גם בשנה שעברה, אפילו פעמיים! האוכל טעים ביותר, הבצקים מהטבון משובחים, כולם מוצאים משהו לאכול (גם לא איטלקי, אלא יותר בשרי), וכייף לשבת שם. טיפחנו יחסים מיוחדים עם פאי הלימון המפורק, עליו פינטזנו מאז שנה שעברה, ולא איכזב גם הפעם. איזה כייף!



4) ביום השני שלנו בחיפה, והיות ואני כל כך אוהבת את העיר הזו, החלטתי לקחת את נלי לתערוכה במוזיאון. כבר הרבה זמן שרציתי לראות את התערוכה הזו ״עד כלות הגוף״ על מייק ברנט, וזו הייתה הזדמנות פז. תהיתי אם זה יתאים לנלי מפאת גילה הצעיר, אך מכיוון שהיא מכירה את שיריו וסיפרתי לה קצת את סיפורו, ומעצם היותה בוגרת ואוהבת תרבות, החלטנו ללכת על זה. התערוכה צנועה, אבל מעבירה כל כך טוב את סיפור ההצלחה של ברנט מעבר לים, ואז את המוות הכה כואב שלו, שהותיר תחושת החמצה על הבחור המוצלח והמהמם הזה, שהלך לבלי שוב. נצבט הלב! ישבתי שם בחדרים ורציתי לגמוע הכל - את סרטוני האודיו שהיו שם, לקרוא את כל הכתבות, להקשיב לכל ראיונות הרדיו ולנסות להבין מה בדיוק היה שם… נלי הייתה מוקסמת לא פחות ממני. כל הדרך חזרה למלון הקשבנו לשירים של מייק ברנט, ודיברנו על הצלחה ועל המחירים שלה. כדאי ממש!



5) אפילו לא צילמתי אותה, אבל תצטרכו להאמין לי, כי טעמה נשאר בפי! עוגת הגבינה המדהימה בבופה של ארוחת הבוקר במלון דן, חיפה, הייתה נפלאה ולמרות שהייתה עוגת גבינה אפויה, עם בסיס, היא הזכירה לי את העוגה של חגית. במחזור השלישי של ״אסתטיקה משפחתית״, כשעוד הרצתי אותו כקורס פרונטלי ודיגיטלי, חגיתוש, אחת המשתתפות האהובות והמלאות כרימון בידע, בעצות ובסיפורים מפולפלים, שיתפה במתכון לעוגת גבינה טובה וקלה (ואפילו לא עתירת קלוריות) לחג השבועות.


אז ברשותה של חגית, אני מצרפת לכן את המתכון המעולה:

מה דרוש?

1 קילו גבינה סקי 5%

6 ביצים

1 אינסטנט פודינג וניל

1 כוס סוכר

4 כפות קורנפלור

שמנת חמוצה


לציפוי:

1 כוס חלב

1 כוס שמנת מתוקה

שקית אינסטנט פודינג וניל


איך מכינים? במיקסר: מקציפים חלמונים עם 1/2 כוס סוכר.

מוסיפים את הגבינה, את האינסטנט פודינג ואת הקורנפלור ומערבלים קלות. מוסיפים גם את השמנת החמוצה לקבלת תערובת חלקה.


שוב במיקסר, בקערה נקייה מאד, מקציפים בנפרד חלבונים עם 1/2 כוס סוכר.


מאחדים בין התערובות ומכניסים לתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות, ל-1/2 שעה (אני אוהבת לאפות אותה בפיירקס שקוף עם דפנות גבוהות יחסית). כמו כן, אני מניחה גם תבנית עם מים מתחת לעוגה, בזמן האפייה.

בחלוף חצי שעה, מוציאים את העוגה מהתנור ומצננים לגמרי.


לציפוי:

מקציפים כוס חלב, כוס שמנת מתוקה ואינסטנט פודינג וניל במיקסר ומכסים את העוגה כשהיא צוננת לגמרי. אני אוהבת לקשט עם תותים, אוכמניות או עם שברי שוקולד.




אז נכון שעוד לא שבועות, ואפילו לא בכיוון, אבל העוגה הזו היא משהו!!! והיא נאפית במטבחי גם סתם כך, ביום חול, בימי הולדת ובערבי שבת, בלי שום חג בסביבה, אז תהנו גם אתן.


ולסיום סיומת, אומר רק שהצפון שלנו מדהים ואהוב ונהנינו גם במסעדות אחרות באזור הכנרת, וגם בחיפה, אבל בחרתי להביא לכאן כמה היילטס מאספקטים שונים (עיצוב, תרבות, ילדים, קולינריה - גם מתכון וגם המלצה למסעדה) שהרשימו אותי והסבו לכולנו הנאה גדולה. ואם יש לכן המלצות משלכן לביקור הבא בצפון - אני תמיד שמחה לגזור ולשמור.


ובהזדמנות זו, וכדי לא לפספס, מוזמנות להירשם לבלוג כאן, לקבלת הפוסטים ישירות למייל שלכן. שאו ברכה ♥


455 צפיות0 תגובות

Comments


hello-revival-2_NRQBcggnU-unsplash.jpg
%D7%9B%D7%AA%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%A2-%D
מריחה-צבע-yurehz-דנה-דלתות.png
ellieelien-MpOw8c_wPio-unsplash.jpg
alyssa-strohmann-tnpr-hPOta0-unsplash.jp
bottom of page