top of page
חיפוש

חמש המלצות בחודש - נעמה קמינר מבורך

כל כך הרבה זמן לא היו פה המלצות.... למעשה, הפעם האחרונה שהעליתי פוסט המלצות, היה ב- 28/9/23, עם ההמלצות המטריפות של קרן שפילשר המוכשרת. זמן קצר אחר כך, התהפך עלינו העולם, וככל שחלף הזמן, לא היה לי נעים לעסוק בהמלצות, משום סוג שהוא, ובטח שלא להטריח אף אחת לכתוב לי כאלה.

אבל נראה שלמרות שהחיים עוד רחוקים מלחזור לעצמם, כשיש לנו עדיין 136 חטופים בעזה, המוני מפונים מבתיהם, פליטים בארצם, ואיבדנו כבר כל כך הרבה, יש איזו כמיהה וצורך להמשיך באיזו שיגרה, למרות הדיסוננס העצום שמביאה איתה התקופה הזו.


בנעמה קמינר מבורך התאהבתי כששמעתי אותה מתארחת בפודקאסט של דנה רגב, "מעלה בטוב". אלה היו שני פודקאסטים מרחיבי דעת בנושא: "אני ועצמי" והמסע שלנו לחיבור פנימי.

כל כך התרשמתי מנעמה, שהתחלתי לעקוב אחריה ברשתות והתחברתי מאד לתכנים שלה. קולה הנעים משרה רוגע. היא כל כך רהוטה ומסבירה הכל בכזו פשטות ועם היגיון בריא, שאין סיכוי לא להאמין לה. אפילו הסטוריז שלה באינסטגרם, אתגרים וטיפים - תמיד מדברים אל ליבי. ויש גם את הטור "רואה לחיוב" במגזין "מנטה", שאני קוראת באדיקות ותמיד מוסיף לי ערך.

אז למי שפחות מכירה, נעמה קמינר מבורך, היא מטפלת ומרצה לפסיכולוגיה חיובית. היא מלמדת אנשים וארגונים למצוא את הסנטר הפנימי שלהם, ולייצר מערכות יחסים טובות ובריאות. "תלמידה טובה של החיים ומורכבותם….", היא מעידה על עצמה ותראו גם כמה שהיא יפה.



אז קבלו את 5 ההמלצות של נעמה:

  1. קוראת - כשהדברים מתפרקים / פמה צ׳ודרון.

"הספר נמצא לי ליד המיטה, לא קוראת אותו ברצף. לא משנה באיזה עמוד אני פותחת - יש שם משפט שמתיישב לי בול. ספר שצולל לעומקי הנפש כמו שאני אוהבת".




2. מתרגלת -   1. מדיטציה. כל בוקר (כמעט), לפעמים רק 3-5 דקות, מקסימום 10 דקות. מתרגלת מאפליקציה שנקראת Aura. התרגול מזכיר לי את המרכז העצמי שלי. ימים שאני לא מתרגלת, הם ימים פחות טובים לי. נקודה. 2. הכרת תודה ותשומת לב. התחלתי לתרגל לפני כמה שנים, ויחד עם המדיטציה התיישבה לה בתוכי (לשמחתי) היכולת לשים לב לרגעים קטנים, טובים, במהלך היום. (קפה טעים, חיבוק על הבוקר, סוודר חמים). תרגול משנה חיים. נקודה.



3. מבשלת - "אני מאוד אוהבת לבשל למי שאני אוהבת…

התחתנתי עם אפס ידע במטבח, ועם השנים התמקצעתי. היום, עם בית פעיל וקריירה מלאה, אני מתקשה לספק כמויות מספיקות של אוכל מוקפד, והנינג׳ה גריל די מציל אותי. "זורקת" פנימה מה שיש (עוף, ירקות, בטטות, בשר) ותוך חצי שעה מוכן ויאמי. בדיוק מתאים לי, שלא מתכננת למרחקים ארוכים…."




4. ביקרתי - "מלון מומלץ (מותר?) שלום & רילקס. מלון בוטיק קטן בתל אביב (הירקון 216, ת"א), של רשת אטלס. מלון איכותי קטן, מאוד מוקפד, נקי ואסתטי. חזרתי לשם כבר כמה וכמה פעמים ובכל פעם נהנית מחדש, מאווירה רגועה ואסקפיזם משובח."





5. ממליצה (טיפ מעולמות הפסיכולוגיה החיובית) - "המציאות הקשוחה מקשיחה גם אותנו: אנחנו נוטים יותר להיצמד לדעות שלנו, לרעיונות שלנו ולמה שנראה לנו נכון. ממליצה על יציאה מהשגרה, באופן שמתאפשר (חצי יום מחוץ לעיר, טיול על החוף, בילוי עם חברה) שבכוחה להזיז אותנו מההתקבעות, ולאפשר לנו להסתכל על עצמנו ממקום מעט יותר פתוח, ורך, ולבחור שוב על מה שווה לנו להתעדכן ביום יום. חומר למחשבה".

 


אז הנה, 5 חודשים אחרי שהחיים שלנו עברו טלטלה רצינית, ועוד שום דבר לא חזר לקדמותו - פינת ההמלצות חוזרת... משהו קטן וטוב בתוך המרירות המתמשכת הזו.

אנחנו עדיין ממתינים בכיליון עיניים לחטופים שיחזרו, ומחכים שהמערכה תוכרע ותסתיים, ושחיילינו ישובו כולם הביתה בשלום, ושהשקט ישוב אלינו, אחת ולתמיד ונוכל לטפל בפצעים שלנו ולהתמקד בתקומה מתוך המפלה האדירה הזו.

תודה גדולה לנעמה על החשיבה החיובית ועל האפשרות לחזור קצת לדברים של שיגרה.

תודה על אסקפיזם טהור, על "בוסט" של אופטימיות, ואולי גם על הזדמנות למלא את הריאות בקצת אוויר.

עד לפעם הבאה...


114 צפיות0 תגובות

Comments


hello-revival-2_NRQBcggnU-unsplash.jpg
%D7%9B%D7%AA%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%A2-%D
מריחה-צבע-yurehz-דנה-דלתות.png
ellieelien-MpOw8c_wPio-unsplash.jpg
alyssa-strohmann-tnpr-hPOta0-unsplash.jp
bottom of page