top of page
חיפוש

חיבורים

בשישי האחרון התקיים לו מפגש הסיכום של ״אסתטיקה משפחתית״ (סיום המחזור השני). הרבה דברים היו בבוקר הזה, העוצמתי, עם נשים מהממות שהצטרפו אליי לשמונה שבועות של ״ליטוף לנשמה״, כמו שהגדירה אחת מהן. שמונה שבועות של חוויה, טיפים פרקטיים לחיים, עושר תוכני, אסתטיקה במקסימום, והרבה נשיות טובה, שבטית, חכמה ומשתפת.


כשסיכמנו את התהליך, הדבר החזק ביותר שעלה הוא הרצון במפגש פיזי, בקשר, בחיבור. כולן דיברו על המבט בעיניים, על הרצון להכיר ולפתוח לעצמן מעגלים נשיים חדשים.



כן, אני ערה לזה שאנשים אוהבים להיפגש, לראות, להרגיש, ליצור אינטראקציה שהיא פרונטלית. זו בדיוק הסיבה שיצרתי שני מפגשים שהם פנים-אל-פנים בקורס: האחד בתחילת התהליך - מפגש "מתניע", שמסייע לצאת לדרך, להכיר וליצור קשרים, והשני בסיוnu, כשכבר כולן מכירות את כולן ואפשר לסכם את שהיה. בהתחלה, קראתי לזה ״נטוורקינג״, אבל אני מבינה עכשיו שזה הרבה מעבר לכך. מדובר, למעשה, בחיבורים. בקשרים נשיים עמוקים יותר מ"סתם" חברויות דיגיטליות או אחרות שיש לנו בחיים. אלה קשרים שהם בעצם החיבוק הפיזי, שכולנו רוצות לקבל וגם לתת.


בנקודת זמן מסוימת בחיים, מסתבר, כייף להתחדש בחברויות חדשות, ולא רק להיאחז באלה שיש לנו מהילדות, מהצבא, מהגנים של הילדים... ערכן של החברויות הוותיקות הללו לא יסולא בפז כמובן, ואין כאן שום רצון להחליף חברויות באחרות, אלא פשוט להתחדש, להתרענן, להוסיף עוד נשים לארסנל שלנו. לכייל את המערכת, להזכיר לנו שיש עוד (א)נשים בעולם הזה, מעבר למעגלים המוכרים לנו ושאפשר לרקום קשרים חדשים ולמצוא חיבורים מעשירים ומתאימים - גם באמצע החיים.... הזיקה לאסתטיקה, לבית, למשפחתיות, ללייף-סטייל והחיבור למעגלי החיים שבהם אנו דנות במהלך הקורס - מייצר פה מעצמו איזשהו סינון חשוב, ומקבץ יחד נשים דומות, שלכולן מכנה משותף והרבה נושאים לשיח קרוב ומפרה.



בקורס אנחנו עוסקות באסתטיקה החיצונית, זו שכולם מכירים והיא מובנת מאליה: כלים יפים, בגדים נאים, איפור, טיפוח הגוף, מתכונים יפים לעין וערבים לחך, הגשה מעוררת תאבון ועוד ועוד. אבל ישנה גם האסתטיקה הפנימית. זו שלא רואים. זו שעוסקת באיזונים ובניסיון להגיע להרמוניה. זו שמתעכבת על הזמן לעצמנו, על טעינה ועל "מילוי מצברים". ובעודנו עוסקות בחיבור פנימה ובהזנה לעצמנו, הסתבר לי בכלל שהכמיהה המשמעותית - היא החיבור החוצה. כולן כמהות לחיבור אל המעגלים החיצוניים, אלו שמייצרים חברות נשית, שיחה טובה, מקום להתייעצות. כולן מחפשות מישהי "ברמה", שאפשר לצחוק איתה, להקשיב לעצות שלה ולשוחח איתה על נושאים משותפים ובקורס הנוכחי היו הרבה מאד חיבורים כאלה.



כיאה לרוח התקופה, ״אסתטיקה משפחתית״ הוא קורס היברידי: הוא גם פרונטלי וגם דיגיטלי. יש בו ידע ותכנים והרחבת הדעת. יש בו הצעות, המלצות, רעיונות, טיפים - שלי ושל אורחות שלי שמדברות וחיות אסתטיקה במגוון תחומים. הקורס הזה עשיר בשירים, בקטעי וידיאו, בהזמנה לשיח פתוח במגוון תחומים, וכל אלה מתקיימים בפן הדיגיטלי, בקבוצה האינסטגרמית הסגורה שלנו ובחומרים שכתבתי ואני חולקת איתכן. אבל הקורס הזה הוא בראש ובראשונה ויותר מהכל - הון אנושי (נשי). הוא הזדמנות לחיבורים חדשים, לקשרים אנושיים - במיוחד אחרי תקופת קורונה ממושכת שהפקיעה מאיתנו את היכולת הזו וכפתה עלינו ריחוק חברתי. הקורס הזה הוא הרמוניה נשית שנחגגת החל מהמפגש הראשון ועד לסיום התהליך - חודשיים לאחר מכן, והוא הזדמנות ליצור המשכיות של הקשרים שנוצרו, בתקווה שגם הלאה.



הרעיון שלי מלכתחילה, היה ליצור קהילה. קהילה נשית, אקטיבית, איכותית ואסתטית, שאפשר לדון בה בפתיחות בשלל נושאים ותחומי דעת שאנו עוסקות בהן במהלך הקורס ובחיים בכלל.

וככל שעובר הזמן, אני מבינה שזהו אחד הדברים הכי חזקים שיש לקורס שלי להציע, מעבר לערך המוסף שאני מגישה לכן ואתן מוסיפות עליו משלכן. כי כנראה שאחרי הכל, ולמרות הקידמה, נוחיות הזום, וכל ה"פסיליטיז" שהטכנולוגיה מציעה לנו, כולן רוצות להכיר, להביט בעיניים, לגעת (לא בהכרח במובן הפיזי), להרגיש מקרוב. כולן רוצות חיבור. חיבוק. כולן רוצות לחוות חוויה אנושית חיה.


מזמינה אתכן להצטרף אליי למחזור השלישי של ״אסתטיקה משפחתית״, שיחל ב-7 למאי 2021. לחיבורים מיטביים, לקבלת ערך מגוון ורחב, ולהשתייכות לקהילה הולכת וגדלה שכולה נשים אינטליגנטיות, סופר-איכותיות, שלכולן יש משהו טוב לתרום ולהוסיף לכן. מוזמנות לפנות אליי לפרטים נוספים.






96 צפיות0 תגובות

Comments


hello-revival-2_NRQBcggnU-unsplash.jpg
%D7%9B%D7%AA%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%A2-%D
מריחה-צבע-yurehz-דנה-דלתות.png
ellieelien-MpOw8c_wPio-unsplash.jpg
alyssa-strohmann-tnpr-hPOta0-unsplash.jp
bottom of page