top of page
חיפוש

המלצות קריאה לחגים


חגי תשרי המתמשכים הם הזדמנות מעולה לקריאה מהנה, ואין כמו המלצות כדי לעשות את הבחירה הנכונה.

אז הנה 3 המלצות קריאה עבורכן, בסגנונות מאד שונים. כל אחת תוכל לבחור לעצמה - מה מדבר אליה יותר. אהבה יד ראשונה / מירה מגן חודשים כיניתי את הספר הזה בשם: "אהבה מהקומה הראשונה", פשוט כי זה הסתדר לי מעולה, אך למעשה, מדובר ב"אהבה יד ראשונה" של מירה מגן, שאני כל כך אוהבת את כתיבתה.

היא תמיד מדויקת ונוגעת ללב, מצליחה להזיז בי משהו וגורמת לי להרהר בסיטואציות אנושיות ובחיים עצמם.

הדמויות שלה תמיד אמינות להפליא. גם אם זו לא דמות שתזדהו איתה, הקווים שלה, תיאור ההתנהלות שלה, השפה והמהלכים כל כך נאמנים למציאות.

הקריאה בספריה של מגן תמיד קולחת וכשאני לוקחת לידיי ספר שלה, אני יודעת בוודאות, ממש בעיניים עצומות, שתהיה פה הנאה. את כל ספריה קראתי בשקיקה. היא כותבת אנושי כל כך, על עניינים של החיים.



לכן, גם ספרה האחרון ״אהבה יד ראשונה״ היה עבורי תענוג שלם. הכתיבה מדויקת ומרגשת וכל דמות היא עולם ומלואו. העלילה מספרת על חייהם של כמה דיירים המתגוררים באותו בית דירות, כשלכל אחד מהם הסיפור שלו, שאיכשהו גם נשזר בחייהם של שכניו. הפרקים מסופרים כל אחד מנקודת המבט של דמות אחרת בבניין ומהזווית המיוחדת שלה וכתוב בהתאמה ובדיוק רב.

אני חושבת שרק כשהגעתי לדף האחרון, הכתה בי ההכרה שהדמות שחשבתי שסביבה נסובה כל העלילה, היא כלל לא הדמות המרכזית בספר וההטעיה הזו גרמה לי להרהר בבחירה המעניינת של מגן לכתוב כך ולתהות האם ואיך "נפלתי בפח" התעתוע הזה. מעניין אם גם אתן תחשבו כמוני.


את הספר הזה, כמו ספרים אחרים, רבים וטובים, קראתי במשך חודשים ארוכים. אני כמעט ולא מצליחה לקרוא בשוטף. עניין של פניות וזמינות, אך גם של ריכוז. יותר מזה, אני קוראת איטית. כשכבר יש לי זמן לקרוא, אני מרגישה כבעלת הפרעת קשב (לא מאובחנת, אך נדמה שכולנו הפכנו להיות קצת כאלה בשנים האחרונות, לא???). לא משנה כמה טוב יהיה הספר שבחרתי לי, דעתי מוסחת בקלות, אני מיד חושבת על דברים אחרים, ממהרת לכתוב אותם - שלא אשכח, וכך יוצא שהקריאה מתקדמת לי ממש בהזדחלות, מה שלעיתים מסרס לי את החשק לקרוא…

ובכל זאת, למרות הקצב החלזוני, אני לא מוותרת על קריאה. גם אם זה אומר ספר אחד ב-4 חודשים…



ולדימיר / ג'וליה מיי ג'ונאס אז סיימתי בהנאה רבה את ״אהבה יד ראשונה" כשחזרנו מכרתים, ובפריז כבר התחלתי לקרוא את ״ולדימיר״ הנפלא. לרוב, אני מעדיפה לקרוא ספרות מקור. זורם לי יותר ומרגיש לי מקומי ואותנטי, אבל קיבלתי המלצה על "ולדימיר" והחלטתי ללכת על זה. סיימתי אותו ממש לאחרונה ונהנית מכל שורה, זאת על אף שהגיבורה המספרת היא דמות שבינה לביני עוברות שנות אור. לא יכולתי להזדהות עם צורת חייה, עם האופן בו היא בחרה לקיימם או עם מעשיה, ובכל זאת, אהבתי אותה מאד ולא יכולתי להפסיק לקרוא, על אף הסיום המאכזב משהו (בטח לא מה שציפיתי לו). קראתי במשורה, שלא ייגמר, והייתה לי "נקודת אור" מדי ערב, מעצם המחשבה שליד המיטה ממתין לי ספר שאני אוהבת וסקרנית לחזור אליו.

ובקצרה, המספרת, מרצה פופולרית וכריזמטית לספרות בקולג' קטן בצפון ניו-יורק, אשר בעלה - ראש החוג לספרות באותו קולג' מתבקש לסיים את תפקידו ולהיות מסולק מהמערכת, עקב מערכות יחסים לא ראויות שקיים עם סטודנטיות שהיו תחת מרותו. ולדימיר, מרצה מוערך בקולג', סופר צעיר ונשוי, נכנס לתמונה ממש בתחילת הסיפור, ומהווה מעין הסחת דעת והפרעה בדרכה של המספרת, כשהיא מפתחת כלפיו סוג של אובססיה. גם כאן ולדימיר הוא לא דמות ראשית, על אף שהספר נושא את שמו. המספרת מתבקשת גם היא להתפטר, כמחאה על מעשיו של בעלה ואופן הטיפול שלה בעניין לעיתים מרשים, לעיתים מרושל, ולעיתים רבות פשוט נוגע ללב.

ספר מלא תהפוכות, שמוציא מהקורא שלל רגשות. הוא קריא ונעים, מצחיק לעיתים ומעורר מחשבות, בעיקר בעידן ME TOO בו אנו חיות.



"אסתטיקה משפחתית - המדריך הדיגיטלי לחיים אסתטיים" ולסיום סיומת, ולמרות ש"אין הנחתום מעיד על עיסתו", אני מוצאת לנכון להמליץ לכן על קריאה מסוג אחר. קריאה אישית, נוגעת, סוחפת שתדבר בוודאי לכל אחת ואחת מכן, היות וששת הפרקים שבספר, עוסקים בנושאים שמעניינים את כולנו: זוגיות ומשפחה, הבית, אימהות, המטבח, לייף-סטייל ואני ועצמי. שישה מעגלי חיים ובהם רעיונות, טיפים, המלצות, מתכונים, הפניות ישירות לקריאה נוספת או להמלצות אחרות, והרבה מידע שליקטתי, נשים ששוחחתי איתן ונקודות למחשבה בנושאים של החיים, שמובאות אליכן במטרה לשפר, לשדרג ולהגביר את האושר שלכן בחיים - באמצעות אסתטיקה טובה, חיצונית (זו שכולנו מכירות - דברים יפים, המלצות קנייה, המלצות על חנויות, עיצוב הבית ועוד), אך גם אסתטיקה פנימית (חיבור פנימה, רווחה אישית, דאגה עצמית, הנאה והשראה). תוכלו לקרוא עוד על כך, כאן.



אני יודעת שחלקכן פחות מתחברות לקריאת ספר בדיגיטל, אבל זו באמת חוויה אחרת, מיוחד, שונה, מעשירה ומשדרגת חיים, למרות שהפורמט הוא כזה. אתן תוכלו להבין את הערך של זה, תוך כדי קריאה.

ניתן להיכנס לחנות באתר ולרכוש את "אסתטיקה משפחתית" עדיין במחיר השקה מיוחד (ויש גם אופציה לרכוש את המדריך עם פגישת אימון אישית, לאחר הקריאה).

בדצמבר, אתחיל לקיים מפגשי בוקר נשיים אצלי, בכל פעם בנושא אחר מתוך הספר. המפגש הראשון יהיה ב- 2/12/22 בנושא הבית, והוא יהיה מעשיר וכייפי. פרטים נוספים בהמשך.



ואם יש לכן עוד המלצות שוות לקריאה קולחת ונעימה, עם איזשהו ערך או מסר, או טעם טוב שנשאר גם אחרי שהקריאה בספר מסתיימת - בבקשה כתבו לי.


חתימה טובה לכולכן ובשורות טובות.

231 צפיות0 תגובות

Comments


hello-revival-2_NRQBcggnU-unsplash.jpg
%D7%9B%D7%AA%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%A2-%D
מריחה-צבע-yurehz-דנה-דלתות.png
ellieelien-MpOw8c_wPio-unsplash.jpg
alyssa-strohmann-tnpr-hPOta0-unsplash.jp
bottom of page