top of page
חיפוש

טיפים לאירוח מנצח

עודכן: 10 בספט׳ 2020

אז אמנם אנחנו בשיאו של החופש הגדול, אבל לפני שתגידו ג׳ק רובינזון כבר יגיעו חגי תשרי (השנה מוקדם מתמיד!!!! כבר בתחילת ספטמבר!) ואיתם יגיע שוב הצורך לערוך שולחן מהודר, להכין אוכל, לארח יפה וגם להנות על הדרך… וחוץ מזה, אירוח הוא לא רק בחגים. אפשר לארח יפה וכייפי גם חברים ומשפחה בסופ״ש או באמצע השבוע, ותמיד כדאי לדעת איך לעשות את זה בסטייל…


אז לקראת האירוח הבא שלכם, חשבתי על כמה טפים שיפשטו לכם את החיים:

עריכת שולחן – אם הארוחה היא בישיבה, סביב שולחן, תמיד כדאי לערוך את השולחן יום לפניי. זה סוגר פינה, מוריד לנו מטלה מהראש וזה תמיד מקסים ומקשט את הבית כשיש שולחן ערוך, מקושט וצבעוני / לבן וחגיגי לקראת בואם של האורחים. ומעל לכל, זה לגמרי מכניס לאווירה!

פרחים – תקנו יום לפניי. זר פרחים, עציצים נמוכים שיוכלו להישאר על השולחן גם במהלך הארוחה ולא יפריעו לסועדים לשוחח זה עם זה, סוקולנטים עם נרות כמרכז שולחן, או עציצים באדנית שישמשו אתכם גם אחר כך. המגוון הוא באמת אין סופי!!! וכדאי לסגור את הפינה הזו יום לפניי, שלא ייווצר סתם לחץ מיותר ביום הגעת האורחים…

נרות – נרות תמיד נותנים אווירה מיוחדת. במיוחד בערב. תשגיחו כשהילדים בסביבה, אבל תדליקו נר. אל תימנעו. זה כייפי, זה מפיץ ריח עדין ומקרין אור חמים ומנחם על קירות הבית….

מפיות – מודה ומתוודה, אני חולת מפיות. יש לי סטוקים של מפיות יפות מכל הסוגים והמינים. בכל פעם שאני עוברת בחנות ונתקלת במפיות שמוצאות חן בעיניי, אני קונה ושומרת לי, בטוחה שיגיע היום שאעשה בהן שימוש… ואגלה לכן סוד: עם המפיות אני מתחילה את עריכת השולחן. מבחינתי, הן נותנות את הטון, הן משליטות את הגוון של הערב. אני אוהבת לשים אותן בחובקי מפיות על כל צלחת, או פשוט להניח מפית על כל צלחת בנפרד, כדי לא לפספס את היופי של המפית, הציור שעליה או סתם כי זה לפעמים יותר פשוט. במרכז השולחן תמיד יהיו עוד מפיות במחזיק מפיות לרווחת הכלל, כשלפי גוון המפיות אבחר את הפרחים, את הנרות וכו׳.

תפריט – בנו תפריט לארוחה שאתם מארחים. קחו נייר ועט וכמו במסעדות, גם אצלכם בבית צריך שיהיה תפריט – אילו מנות יוגשו, מי מביא מה, מה באחריותכם, לראות שהכל משתלב עם הכל ושאין מרכיב אחד שחוזר על עצמו 10 פעמים… (פירה תפ״א, תפ״א מוקרמים עם פטריות, והדודה שמתעקשת להביא את המפרום שלה בדיוק לארוחה הזו…, למשל. קצת יותר מדיי מיסטר פוטייטו).

קניות – הסתכלו על כל מתכון בתפריט שלכם והרכיבו מתוכו רשימת קניות לסופר, לירקן, לאטליז וכו׳. נשמע לכם ocd? אולי קצת… אבל זה מפשט את החיים, מסדר את הראש, ומונע תקלות ושיכחה של דברים ברגע האחרון… ברגע שיש תפריט מובן, אפשר כבר לצאת לדרך עם רשימת הקניות, וגם את זה ניתן לעשות כמה ימים מראש ולא ברגע האחרון.

אפרופו אוכל – יש מנות ובעיקר קינוחים, שאפשר להכין יומיים קודם או לפעמים הרבה קודם (מרנג, עוגת שכבות קפואה, גלידה ועוד). וגם תבשילים או מרקים אפשר להכין מראש: יום, יומיים לפני הארוחה. זה אפילו רצוי בעיניי משום שמאפשר לטעמים להתלכד ולהתחבר למנה מצוינת ביום ההגשה.

אופציה שמשדרגת – אם מדובר בארוחת חג או במסיבת יום הולדת, תמיד מקסים בעיניי לשים משהו קטן על השולחן שהאורחים יוכלו לקחת איתם. Give away כזה… שוקולדים קטנים, זר פרחים צנוע, עציץ קטן (בתמונה – עציצי תבלין עם שלט take me home שקישטו את השולחנות בחתונה מקסימה שהשתתפנו בה), עוגיות ביתיות שנארזו לבד ועוד ועוד אפשרויות אינסופיות.

שתייה חריפה – טוב, זו לגמרי החוליה החלשה אצלי. מכיוון שאינני צורכת אלכוהול, לא מבינה בזה ואין לי חיבה מיוחדת לעניין, אני נוטה לשכוח מזה. אבל יין ישמח לבב אנוש, וזהו מרכיב חשוב לא פחות באירוח. בירות, יין טוב ואולי איזו קאווה אם מדובר בארוחת בוקר – בהחלט ישדרגו אתכם כמארחים ויתרמו לאווירה. אז אם אתן לא בקטע, לא מבינות ולא ממש בעניין, בקשו מהבעל, מאבא או ממישהו אחר קרוב שמבין ואוהב את התחום, שיעזור בבחירת השתייה החריפה. אבא שלי הוא המאסטר בעניין 🙂 

והעיקר – להנות. אם כבר לקחתם על עצמכם את האירוח, זכרו שזו מצווה ועשו אותה בהנאה ובכייף, ישר מהלב. לפעמים זה בלבד – לא האוכל ולא השולחן היפה – יעשו את כל הערב!!!

יש לכם עוד טיפים לאירוח מוצלח? אשמח לשמוע את שלכם!

74 צפיות0 תגובות

Comments


hello-revival-2_NRQBcggnU-unsplash.jpg
%D7%9B%D7%AA%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%A2-%D
מריחה-צבע-yurehz-דנה-דלתות.png
ellieelien-MpOw8c_wPio-unsplash.jpg
alyssa-strohmann-tnpr-hPOta0-unsplash.jp
bottom of page