top of page
חיפוש

שבוע הספר בסימן עיצוב

עודכן: 10 בספט׳ 2020

עת בנינו את ביתנו, לא הייתה לנו אדריכלית או מעצבת פנים צמודה (בכוונה בלשון נקבה, היות והרוב המוחץ כאן הוא נשים, אז עמכם הסליחה גברברים). לא הייתה, כי זה לא היה בתקציב, כי היה לנו תומר – עם ניסיון רב משיפוץ בתים ומשרדים, כי היה לנו את הוריי המנוסים ובעלי הטעם המשובח, וכמובן, היה לנו את עצמנו, עם רצונותינו וגחמותינו להישען עליהן בעת התכנון, הסידור והארגון. ומאחר ולא הייתה אוטוריטה מוסמכת בסביבה שתסייע בעיצוב ובתכנון הפנימי, בטאץ׳-אפים הסופיים ובנגיעות פה ושם, ליוו אותי כמה ספרי עיצוב שהיו לי כמורי דרך.

משתפת אתכם כאן לגבי הספרים ששימשו אותי בעת הבנייה, אך לא רק כי שאלתם ״מי עיצב לך?״ ולא רק מטעמי שיתוף אציליים או לשם סיפוק הסקרנות, וגם לא רק כי שבוע הספר בפתח וזו הזדמנות להוסיף למדף שלכם כמה ספרים איכותיים ויפים, אלא כדי להסב את תשומת ליבכם שספרים מהסוג הזה יכולים להיות יופי של מתנה. מתנה לכל מי שאוהב דברים יפים, לכל מי שמחפש רעיונות או השראה, לכל מי שבונה או משפץ או לכל מי שאוהב שיש לי ספר יפה, עם נוכחות, על שולחן הסלון… אז פרגנו לעצמכם או לחבריכם ושמרו את המלצות הפוסט הזה לעת הצורך.

והנה אני מתחילה:

על ריקי קורי בכר ״נפלתי״ ממש במקרה. כריכת ספרה הראשון ״בתים״ שבתה את ליבי ורכשתי לעצמי את הספר הזה כמתנת חג, עוד הרבה לפני שהיה לנו שטח או שלד או בית לעצב ולתכנן. לימים, הפך הספר הזה לתנ״ך שלי והסתובבתי איתו בכל מקום, הלכתי איתו לכל חנות, לכל נגר, לכל בעל מקצוע. ״כזה אני רוצה״, הייתי מצביעה בערך על כל דף בספר הזה… הסגנון הכפרי ברובו (אך לא רק!), הצבעים, העדינות, החמימות, הטקסטורות והחומרים – פשוט “דיברו” אליי. בסופו של יום, החלטתי לקחת שעת ייעוץ אצל ריקי, שישבה איתנו על התוכניות וקצת ו״פתחה לנו את הראש״ עם רעיונות חדשים, הורידה קירות, שינתה כיווני מיטות, הציעה צבעים, חומרים ובתי עסק לעבוד איתם וזה היה לגמרי שווה את זה. פגישה אחת, על התוכניות הקיימות, והרבה טעם טוב, אסתטיקה ונועם באישה אחת. אל הספר הזה נוספו אחר כך גם בתים 2 ולאחרונה ממש גם בתים 3. כולם מוצלחים מאד (אבל בעיניי – אין כמו הראשון!!!!) וכולם ראויים להיות בבתים שלכם ושל האהובים עליכם…

את ״ביתו של אדריכל״ שערכה שרון היבש רכשתי כבר בזמן הבנייה. היו בו כמה בתים של אדריכלים שסיקרנו אותי גם בשל היכרות אישית, אך גם, ובעיקר, כי בדפדוף בספר ראיתי דברים שאהבתי. בתים שמצאתי בהם השראה והיופי שלהם מילא אותי. לא לכל הסגנונות בספר התחברתי, אבל אני חושבת שדווקא ההיצע הרחב של סגנונות הבנייה והעיצוב יכולים ״לדבר״ אל קהל רחב יותר של אנשים ולפיכך זו מתנה נפלאה לכל אחד, גם עבור אנשים שאתם לא בהכרח מכירים את העדפותיהם וטעמם. לאחר מכן יצא גם ״ביתו של אדריכל 2״, בפורמט גדול ומהודר יותר וכלל גם הרבה דירות ולא רק בתים. גיוון מוצלח ותוספת חשובה.

הספר של אורלי רובינזון פיתה אותי מעצם שמו: ״בבית עם שירלי דן: כל השאלות בדרך לבית החלומות שלכם״. היינו אז בעיצומו של תהליך הבנייה ובאין מעצבת פנים בשטח, היה נדמה לי שהנה, אני מקבלת כאן מעצבת פנים בתוך הדפים. הצילומים בספר מצאו חן בעיניי, הסגנון קסם לי ויש בו המון שאלות שעוררו את המחשבה וגרמו לנו לתת עליהן את הדעת (למשל: איך תרצו את הכניסה לבית שלכם? מבואת כניסה? ארון מעילים? מראה בכניסה? מקום למפתחות? איך יראה שלט שם המשפחה בבית שלכם? ועוד). ספר מקסים, עם צילומים נפלאים ועם הרבה טיפים חשובים לתהליך הבנייה והעיצוב.

ולבסוף, פינטרסט אהובי. אמנם לא ספר שיהיה לכם על המדף, אלא ספריות שלמות שילכו איתכם באשר תלכו, שלל רעיונות, שילובי צבעים מרעננים יותר או פחות, ושלל פתרונות. והיופי? שהצילומים לא רק לקוחים מכאן. הם לא רק מקומיים, כי אם מכל העולם. אני זוכרת שכשהוריי בנו את ביתם לפני כמעט 20 שנה, אמא שלי הייתה מנויה בערך על כל מגזין עיצוב הבית שהיה בנמצא… אז, הם הגיעו אליה מחו״ל והיא הייתה חורשת אותם, מסמנת, משרטטת, שואבת רעיונות ומוצאת תשובות. בימינו אנו, מגזינים כאלה הם כבר די “לא!”. לטעמי פינטרסט הוא עולם ומלואו, והוא הכי נוח, לא בזבזני, לא כבד ותמיד איתכם – באפליקציית הטלפון או במחשב הביתי. מי שטרם הכיר או נעזר – אין זמן הולם יותר מעכשיו. זהירות, התמכרות מובטחת.

שיהיה לכם שבוע ספר שמח ומעשיר, חברים.

7 צפיות0 תגובות

Σχόλια


hello-revival-2_NRQBcggnU-unsplash.jpg
%D7%9B%D7%AA%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%A2-%D
מריחה-צבע-yurehz-דנה-דלתות.png
ellieelien-MpOw8c_wPio-unsplash.jpg
alyssa-strohmann-tnpr-hPOta0-unsplash.jp
bottom of page