top of page
חיפוש

תפוח בדבש המסורתי בגירסה המודרנית, או: קרפצ'יו תפוחי עץ



חשבתי שאכתוב את הפוסט הזה בשמחה ובששון לכבוד אחד החגים המרגשים והאהובים עליי ביותר, ראש השנה. חשבתי שיהיה זה חג בו נחגוג בפורום משפחתי נרחב, כפיצוי על ליל הסגר. חשבתי שנפתח שנה חדשה ברוב פאר והדר, עם מלא תקווה בלב לשינוי וצמיחה ואיזושהי חזרה לנורמליות ולמשהו שמזכיר את החיים הקודמים שלנו. אז חשבתי!

למציאות, מסתבר, יש תוכניות משלה וכולנו נחגוג את ערב ראש השנה הפעם בפורמט של ליל הסדר, אפריל 2020. נכון, לגמרי לא אידיאלי ואפילו עצוב ומדכדך ולא כייפי בלשון המעטה. אבל זה מה יש, ועם זה ננצח! בשישי הקרוב כולנו נשב סביב שולחן החג באיזשהו הרכב, ממושמע יותר או פחות, וננסה להפיק מהמצב-פח הזה, את המירב. ונאכל. על זה אין שום ספק ולא יהיו פה מחלוקות. ולכן חשבתי לחלוק איתכם מנה נהדרת, טעימה ויפה, מזמינה ואסתטית ובמיוחד במיוחד - קלה.

זוהי ורסיה אלגנטית של ה״תפוח בדבש״ המסורתי, אבל עם טוויסט קטן וטעם מיוחד. אפשר להכינה בקלות עם מצרכים שיש בבית ואפילו להכין יום מראש.

אז קבלו: קרפצ׳יו תפוחי עץ.



מצרכים והסברים:

תפוחי עץ ירוקים מסוג גראנד-סמיט (הכמות תלויה בכם. בגודל צלחת ההגשה שלכם ולכמה סועדים אתם מגישים. לצלחת שבתמונה השתמשתי ב-3-4 תפוחי עץ). מיץ סחוט מלימון גדול (או שניים קטנים) דובדבנים מיובשים (אפשר למצוא בחנויות פיצוחים או בחנויות למזון, טבע ובריאות. לחילופין אפשר להשתמש בחמוציות מיובשות, צימוקים או בגרגירי רימון. מעל לכל ספק, לדובדבנים יש טעם מיוחד והם עושים למנה upgrade רציני לטעמי).

חופן של שברי שקדים / פקאנים או גם וגם (לוקחים חופן של שקדים ופקאנים, שמים בשקית ודופקים עליהם עם פטיש מטבח כך שיהיו מרוסקים לחתיכות גסות). קולים אותם בתנור לכ-10 דקות

דבש

C’est tout!

אז איך מכינים?

קולפים את תפוחי העץ ופורשים אותם הכי דק שניתן. אני אוהבת לחתוך עם הליבה ואחר כך להוציא את החלק האמצעי, של הליבה, עם חותכן (במקרה הזה בצורת כוכב קטן. זה גם אסתטי וגם עושה את העבודה).

מסדרים את כל התפוחים בשכבה אחת על צלחת הגשה גדולה. שופכים על הכל מיץ לימון סחוט בנדיבות רבה. הלימון נועד למנוע השחרה של תפוחי העץ והוא יוסיף טעם מיוחד למנה ברגע שיפגוש את הדבש.

בשלב הזה אפשר להכניס למקרר עד למחרת, עטוף בניילון נצמד כמובן.

לפני ההגשה נסדר דובדבנים חמוצים על המקום בו הוצאנו את ליבת התפוח (גם יפה וגם פונקציונלי. ומאדדד מאד טעים!!!)

נפזר מעל שקדים ופקאנים קלויים ונזלף דבש בנדיבות מעל לכל.

מתקבל טעם מיוחד שקשה להסביר, בעיניי זהו טעם של פעם. טעם של ילדות. מנה סופר קלה, מותאמת באופן ההגשה לעידן המודרני, ונוחה להכנה משום שלא מחייבת חיתוך והתעסקות של הרגע האחרון. מקווה שתאהבו אותה כמוני.


מאחלת לכם שנה טובה ומתוקה. בריאות בשפע (ושיימצא כבר חיסון לקורונה המזורגגת). מאחלת לכם קלות, הנאה, השראה ויצירתיות. שיהיו בשורות טובות והרבה נקודות אור. ואימרו: אמן!

288 צפיות0 תגובות

Comments


hello-revival-2_NRQBcggnU-unsplash.jpg
%D7%9B%D7%AA%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%A2-%D
מריחה-צבע-yurehz-דנה-דלתות.png
ellieelien-MpOw8c_wPio-unsplash.jpg
alyssa-strohmann-tnpr-hPOta0-unsplash.jp
bottom of page